Ustawienia
- Modułowa instalacja pozwala szybko uzyskać wstępnie dostosowane oprogramowanie i nabyć tylko potrzebne funkcje.
- Oprogramowanie dla firm BizMaster nie ma oryginalnie włączonych wszystkich funkcji, aby można było wybrać te zaawansowane funkcje, które są potrzebne.
- Przejrzyste okno „Ustawienia” podzielone na 10 rozdziałów pozwala łatwo dostować oprogramowanie dla firm BizMaster do swoich potrzeb.
Magazyn
- Wyłączenie magazynu w całym oprogramowaniu dla firm w przypadku sprzedaży wyłącznie usług.
- Wybór między towarem, usługą i pozycją spoza oferty.
- Cały czas widoczna podczas wystawiania dokumentów ilość towaru w magazynie.
- Wyraźne podświetlenie ostrzegawcze w przypadku braku towaru w magazynie.
- Możliwość wyłączenia odejmowania z magazynu dla pojedynczych dokumentów.
- Łatwa zmiana ilości i cen. Szybkie uzupełnianie magazynu także bez korzystania z dokumentów.
-
Oddzielenie poszczególnych dostaw towaru na osobne ilości i ceny oraz informacje o producencie i własne uwagi.
- Wybór sprzedawanej dostawy oraz automatyczne pobieranie z podobnej dostawy przy niewystarczającej ilości.
- Własne uwagi o towarze, załączniki do towarów (podgląd zdjęć i stron), możliwość ukrycia cen zakupu i uwag.
- Składanie własnych towarów złożonych ze składników z magazynu lub ze składowych usług.
- Wiele magazynów.
- Podzielenie towarów na foldery i przypisywanie im kolorowych kategorii.
- Wstępna rezerwacja towarów na podstawie kosztorysów, nie odejmująca jeszcze z magazynu a pokazująca możliwe zapotrzebowanie.
- Możliwość ujemnych stanów magazynu.
- Wyświetlanie listy towarów, których zabrakło w magazynie do realizacji bieżących dokumentów.
- Szybkie wyszukiwanie towarów np. na podstawie uwag. Wyświetlanie np. tylko brakujących w magazynie towarów.
- Szeroko dostosowywalne drukowanie stanu magazynu, spisu z natury i cennika.
-
Automatyczne zamawianie towarów brakujących do realizacji kosztorysu.
- Dwuetapowe zamówienie - najpierw zamówienie zbiorcze, później do konkretnych dostawców.
Księgowość
- W pełni automatyczne prowadzenie księgowości na podstawie przeprowadzanych transakcji.
- Podatkowa Książka Przychodów i Rozchodów
- Ewidencja Sprzedaży VAT
- Ewidencja Zakupów VAT
- Środki trwałe
- Odliczenia odpadów
- Obsługa opóźnień w księgowaniu.
- Własny układ dokumentów podatkowych.
- Własne zdarzenia gospodarcze i zasady ich wpisywania do dokumentów. Ręczna edycja pozycji.
- Pełna zgodność z przepisami polskiego prawa.
Sieć
-
Jednoczesny dostęp przez wielu użytkowników i zarządzanie użytkownikami (pracownikami).
- Obsługa do stu komputerów w sieci.
- Uprawnienia użytkowników (nie wymaga sieci).
- Praca w trybie offline pozwalająca odłączyć się od sieci i kontynuować korzystanie z BizMastera.
- Obsługa Wirtualnych Sieci Prywatnych pozwalająca utworzyć jedną sieć między oddalonymi lokalizacjami i zachować łączność bezprzewodową np. u klienta.
- Jednoczesny dostęp do danych przez wielu użytkowników. Automatyczny priorytet najnowszych danych w tym po pracy w trybie offline.
Dokumenty sprzedaży i zakupu
-
Rodzaje dokumentów
- Faktura VAT, Rachunek, Paragon
- Dowód Dostawy, Kosztorys, Proforma
- Eksportowa, Unijna
- Przelew
- Zamówienie, Zakup, Faktura RR
-
Łatwa akceptacja np. Dowodu Dostawy na Fakturę.
- Szybkie wystawianie faktury zbiorczej.
- Wielopoziomowa akceptacja dokumentów.
- Możliwość dostosowania finalnego dokumentu.
- Elastyczny import pozycji z dowolnego dokumentu.
- Wybór i pamięć rodzaju faktury dla danego klienta.
- Automatyczna akceptacja i wydruk wielu bieżących dokumentów.
- Dodawanie odbiorców i towarów w trakcie wystawiania faktury, bez przerywania pracy.
- Szybkie wyszukiwanie odbiorców i towarów.
- Dowolna waluta, automatycznie pobierane kursy z internetu.
- Dowolny sposób i termin zapłaty, pamięć dla danego odbiorcy.
- Wystawianie faktur bez odbiorcy.
- Dodawanie towarów tylko na potrzeby danej faktury.
-
Proste pamiętanie czy zapłacono lub częściowe spłaty – do wyboru.
- Jasny wykaz gotówki i przyjętych spłat.
- Przyjmowanie zaliczek, drukowanie potwierdzeń.
- Drukowanie gotowych przelewów dla odbiorcy lub do dostawcy.
- Informacja o długu i przyjmowanie zaległych spłat w trakcie wystawiania faktury.
-
Elastyczne dostosowanie cen.
- Pamięć ostatnich rabatów dla odbiorcy.
- Własna lista elastycznych poziomów cen.
- Automatyczna zmiana poziomu cen w zależności od obrotów.
- Ustalanie sztywnych cen przypisanych na stałe do odbiorców.
- Ustalanie wielu wariantów cen danego towaru.
- Zmiana rabatów dowolnej pozycji faktury.
- Dowolne jednostki miary i stawki VAT.
- Możliwość stosowania numeru seryjnego lub innego oznaczenia.
- Wystawianie według cen netto lub brutto. Funkcja blokady zmiany ogólnych cen.
-
Szybkie wyszukiwanie faktur według miesięcy.
- Szybkie wyszukiwanie faktur i innych elementów według np. nazwy produktu, nazwy klienta, adresu klienta.
- Określanie własnych kryteriów wyszukiwania, takich jak przedział kwot.
-
Dodawanie zadań do odbiorców, w tym powiązanych z dokumentem, bezpośrednio z edycji faktury.
- Podgląd zadań odbiorcy, historii dokumentów bezpośrednio z edycji faktury.
- Edycja i wybieranie kontaktów takich jak numer telefonu cały czas pod ręką.
- Wczytanie aktualnych cen do wielu bieżących faktur jednym kliknięciem.
- Możliwość odświeżenia cen w pojedynczej fakturze.
- Wydruk dowolnych danych tabelarycznych pod fakturą.
- Automatyczna numeracja i własne numery faktur.
- Drukowanie wielu faktur na podstawie tabeli arkusza kalkulacyjnego.
- Drukowanie serii faktur z tymi samymi pozycjami ale dla różnych odbiorców.
- Kierowcy i Godziny dostawy. Drukowanie raportów.
- Sumowanie ilości pozycji i ilości pojemników także na zwykłej fakturze.
- W pełni dostosowywalne szablony wydruków.
- Drukowanie na dowolnej drukarce, w tym specjalny tryb pracy drukarek igłowych.
- Wysyłanie faktur e-mailem, eksportowanie do przeglądarki internetowej lub arkusza kalkulacyjnego.
- Obsługa zwrotów, faktur korygujących, usuwania i poprawiania faktur.
Zarządzanie relacjami z klientem
- Lista dokumentów wystawionych danemu odbiorcy.
- Lista towarów kupionych przez danego odbiorcę.
-
Wyświetlanie zadań w kalendarzu, otrzymywanie przypomnień, śledzenie kontaktów.
- Oznaczanie zadań jako wykonane.
- Dodawanie dowolnych uwag i załączników do zadań.
- Cyklicznie powtarzane zadania.
- Rejestrowanie uczestników zadań.
- Rejestrowanie prezentów w ramach zadania.
- Wyświetlanie kalendarza bez przerywania aktualnej pracy.
- Przypisywanie zadaniom kolorowych kategorii wyróżniających je w kalendarzu.
- Otrzymywanie bezpłatnych przypomnień o zadaniach jako SMS na telefon komórkowy.
- Dostęp do kalendarza z dowolnego komputera z dostępem do internetu nawet bez BizMastera.
- Dostęp do kalendarza z wybranych urządzeń przenośnych takich jak telefony komórkowe iPhone.
- Zapisywanie kosztu wykonania zadania i czasu na jego realizację.
- Wykaz wykonanych i niewykonanych zadań związanych z daną firmą.
- Przypisywanie zadaniom wykonawcy.
- Natychmiastowe wyszukiwanie zadań np. według fragmentu tekstu.
- Lista załączników dodanych do odbiorcy.
- Lista pracowników odbiorcy.
-
Automatyczne rejestrowanie zleceń realizowanych dla klienta.
- Automatyczne tworzenie zlecenia na podstawie np. kosztorysu.
- Automatyczne podpinanie pod zlecenie dokumentów z nim związanych.
- Ręczne dodawanie do zlecenia projektów, umów i innych dokumentów.
- Lista zleceń dla klienta wraz z własnymi uwagami.
- Zapisywanie przy odbiorcy dowolnie długiej notatki.
- Obsługa projektów podzielonych na etapy i składających się z zadań.
- Zapisywanie relacji danej firmy wobec innych firm.
- Przypisywanie firmom kolorowych kategorii, dzielenie firm na foldery.
- Dodawanie własnych formularzy do wypełnienia dotyczących firm, zadań, pracownikow, zleceń i projektów.
Należności
- Wykaz niezapłaconych faktur.
- Informacja o wydatkach i przychodach w miesiącu.
-
Drukowanie wezwań do zapłaty i informacji o zaległościach.
- Obsługa i automatyczna aktualizacja odsetek podatkowych i ustawowych od zaległości.
- Przyjmowanie wpłat także na podstawie jednej kwoty od obiorcy automatycznie za najstarsze faktury.
- Grupowanie niezapłaconych faktur np. według odbiorców.
Dodatki
- Obsługa wielu własnych firm.
- Szybko dostępna przeglądarka stron internetowych i plików z podręczną listą.
- Lista szablonów dowolnych plików.
- Zapisywanie i odtwarzanie danych z kopii zapasowej.
- Usuwanie danych do kosza umożliwiające ich odzyskanie.
- Szeroka obsługa klawiatury w celu szybkości obsługi.
- Eksport i import danych oprogramowania dla firm.
Wymagania
- BizMaster NIE wymaga połączenia internetowego.
- Używanie BizMastera oznacza akceptację umowy licencyjnej pokazywanej podczas i po instalacji.
- Komputer z Windows 98 lub nowszym (w tym Windows 8.1) lub Linux z Wine. Zalecana drukarka.