|
Z czego korzysta mała firma produkująca na zamówienie?
Jak przyjmowane są zlecenia?
-
Zlecenie dla firmy produkcyjnej dotyczy najczęściej towarów złożonych. Towar złożony jest produktem końcowym przeznaczonym dla klienta. Jego składnikami są towary i usługi, np. materiały, robocizna czy nawet inne towary złożone. Korzystanie z towarów złożonych pozwala automatycznie obliczyć ceny skomplikowanych produktów i aktualizować stany magazynowe ich składników.
-
Dobranie odpowiednich do zlecenia towarów ułatwia zgrupowanie ich w folderach oraz zebranie przez program Bizmaster informacji o nich. Mogą to być: strony internetowe producentów, katalogi, projekty własne produktów i kontakty do dostawców. Wszystkie te informacje są pod ręką.
-
Na podstawie rozmowy z klientem tworzony jest kosztorys, podzielony na czytelne sekcje. Czasami kosztorys zawiera np. usługę, której cena jest uzależniona procentowo od łącznej wartości wprowadzonej sekcji. W takim przypadku program może tę cenę obliczać automatycznie.
-
Funkcja Dostawy umożliwiająca oddzielenie otrzymanych dostaw jednego towaru, pozwala dobrać do zlecenia taką partię materiału, jaka jest odpowiednia dla klienta.
-
Dowolne nowe towary mogą być wprowadzane od ręki, ale dopóki nie dojdzie do realizacji kosztorysu, nie pojawią się na ogólnej liście towarów w programie.
-
Usługi Spoza oferty, które wystąpią tylko w tym jednym kosztorysie, są dodawane w taki sposób, aby nie były widoczne poza nim.
Jak wygląda realizacja zlecenia?
-
Jeżeli klient decyduje się skorzystać z oferty, automatycznie na podstawie kosztorysu zamawiane są od dostawców potrzebne towary.
-
Zamówienie może zawierać szczegółową specyfikację materiałów, w celu ich wstępnej obróbki przez dostawcę. Po finalizacji zamówienia, towary są widoczne na ogólnej liście w programie.
-
Aby dokonać potrzebnych pomiarów u klienta, umawiane jest spotkanie, zapisane w programie z automatycznym przypomnieniem SMS. Ustalenia z rozmów też są zapisywane, aby można je było szybko wyszukiwać z podziałem według klientów, zleceń lub w tradycyjnym widoku kalendarza. Kalendarz pomaga także planować wykonanie zlecenia.
-
Na podstawie kosztorysu wystawiane są dalsze dokumenty, takie jak dowody dostawy, faktury (także eksportowe) i paragony.
-
Przyjmowane są od klientów zaliczki oraz drukowane są gotowe polecenia przelewu dla klienta. Aby zapłacić dostawcom, także drukowane są polecenia przelewu na własny użytek.
Co jeszcze jest szczególnie przydatne?
-
Poszczególni odbiorcy otrzymują ceny zróżnicowane procentowo, w zależności od ustaleń.
-
Wstępna rezerwacja towarów pozwala zorientować się, przy przyjmowaniu zleceń, jakie jest przewidywane zapotrzebowanie. Dane towary są jednak dostępne, aż do czasu realizacji zlecenia.
-
Rozliczenia podatkowe, takie jak książka przychodów i rozchodów, są automatycznie generowane przez program na podstawie wystawianych faktur i zamówień. Odpady materiałów powstałe podczas produkcji, czy środki trwałe, także są obsługiwane.
-
Wszystkie umowy, projekty i inne dokumenty, dostępne są w jednym miejscu dla danego zlecenia. Pozwala to powrócić do zlecenia, kiedy klient zamawia uzupełnienia i znaleźć potrzebne informacje. Umowy tworzone są według szablonów.
|