|
Z czego korzysta bardzo mała firma dowożąca towary do sklepów?
Jak przebiega zakup towarów?
-
Towary są kupowane np. raz w tygodniu. Najpierw drukowany jest stan magazynu i następnie na jego podstawie tworzone jest zamówienie, które jest drukowane i wysyłane.
-
Kiedy dostawa jest przyjmowana, w zamówieniu wpisywane są ceny zakupu. Ceny sprzedaży są na ich podstawie aktualizowane automatycznie, ale można je oczywiście zmieniać. Ewentualnie można pominąć ceny zakupu i samodzielnie wyliczyć ceny sprzedaży. Zamówienie aktualizuje ceny towarów i ich ilość w magazynie.
Jak przebiega sprzedaż?
-
Faktury i dowody dostawy są wystawiane np. codziennie wieczorem, aby rano posłużyły w czasie dostaw.
-
Na podstawie tych dokumentów towary są przygotowywane do dostawy.
-
Większość klientów otrzymuje dowody dostaw przy każdej dostawie i fakturę zbiorczą, na przykład raz na dwa tygodnie.
-
Przy zbieraniu zapotrzebowania, przydatny jest wydruk cennika.
-
Wybrane sieci sklepów negocjują zupełnie osobne ceny, dlatego są one dla nich przechowywane w programie niezależnie.
Jak obsługiwane są należności?
-
W niektórych przypadkach towary są sprzedawane na kredyt kupiecki. Lista należności, którą Bizmaster generuje, ułatwia regulowanie zaległych faktur przy okazji dostaw i zbierania zamówień. Po powrocie handlowca do firmy, uregulowane należności są wprowadzane do programu.
|